SEDAP NEDİR?

Amacımız Nedir?

Sağlık alanındaki inovatif girişimlerin büyümesini ve ticarileşebilmesini hatta markalaşmasını amaçlayan bir kurumsal platformdur. Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu, startuplar arasında seviyelendirme yapar, ihtiyaca göre yönlendirir, mevzuatla ilgili danışmanlık hizmeti verir ve startupları yatırımcı ile buluşturur.

Kimler Üye Olabilir?

Sağlık alanında projeleri olan tüm startuplar ve startuplara yararlı olabilecek tüm fayda sağlayıcılar sistemimize üye olabilir. Ayrıca, inovatif girişimleri güncel şekilde takip etmek ve yatırım yapmak isteyen yatırımcılara da sistemimiz açıktır.

ÜYELİĞİNİZ SİZE NELER KAZANDIRIR?

Kurumca kabul edilmiş/onaylı startuplar arasında yerinizi alır ve kamu mentörlük desteği alırsınız. Ayrıca, ilaç ve tıbbi cihaz düzenleme aşamalarında ana kaynaklara öncelikli şekilde erişebilirsiniz. İhtiyaçlarınızı otoriteye iletebilirsiniz.

NASIL KAYIT OLABİLİRİM?

PROJE SAHİBİYİM

Kayıt Süreci

Kayıt işlemi, startup firmasının yöneticisi/kurucusu tarafından yapılır. "Girişimci Kayıt Ol" sekmesinden kişisel bilgiler girilir. Kayıt sonrası kayıt yaptıran kişiye e-posta ve SMS yolu ile bir onaylama kodu gelir. Bu kod ile sisteme girilir.

Profil Düzenlemesi

Kullanıcı, profilinden firmasını ekler. Firma sistem tarafından onaylanır. Kullanıcı isterse firmasındaki ekip arkadaşlarını sisteme tanıtır ve onlara da giriş onayı verilir. Son olarak firmanın projesi (varsa ve eğer istenirse) sisteme yüklenir.

FAYDA SAĞLAYICIYIM

Kayıt Süreci

Yönetici, "Fayda Sağlayıcı Kayıt Ol" sekmesinden kişisel bilgilerini girerek sisteme kaydolur. Kayıt sonrası yöneticiye e-posta ve SMS yolu ile onaylama kodu gelir. Bu kod ile sisteme girilir.

Profil Düzenlemesi

Profilde fayda sağlayıcı yapıya ait istenen bilgiler girilir. Bilgiler platform tarafından onaylanır. Eğer istenirse sisteme ek kullanıcılar da tanımlanabilir.

YATIRIMCIYIM

Kayıt Süreci

Yönetici, "Yatırımcı Kayıt Ol" sekmesinden kişisel bilgilerini girerek sisteme kaydolur. Kayıt sonrası e-posta ve SMS yolu ile bir onaylama kodu gelir. Bu kod ile sisteme girerek yatırımcıya yönelik profil bilgileri düzenlenebilir.

Profil Düzenlemesi

Profilde yatırımcı yapıya ait istenen bilgiler girilir. Bilgiler platform tarafından onaylanır. Eğer istenirse sisteme ek kullanıcılar da tanımlanabilir.

SİTEDE BAŞKA NELER VAR?

Öne Çıkan Özellikler

  • Startuplara yönelik teknik ve bilimsel yazılar
  • İlaç ve tıbbi cihaz bilgi bankaları, veri kütüphanesi
  • İş ilanları ve iş ortaklığı teklifleri
  • Yatırımcılar için pazar analizleri
  • Mevzuat danışmanlığı
  • Startuplar için kamu mentörlük desteği
PLATFORM NASIL İŞLEYECEK?

STARTUP İÇİN;

1. Proje Ekleme ve İnceleme

Girişimci, projesini sisteme girdikten sonra Platform tarafından değerlendirmeye alınır..

2. Görüşme Talepleri ve Seviyelendirme

Projenin seviyesinin onayı için Platform tarafından girişimci ile iletişime geçilir ve gerekli hallerde görüşme talep edilir. Platform tarafından proje onaylanır.

3. Yönlendirme ve Takip

Girişimci Firma ihtiyacına göre yönlendirilir. Platform tarafından Girişimciye ayrıca, “Proje Seviye Skalası” düzenlenir. Projenin ilerleyişi takip edilir.

4. Ara Rapor ve Görüşme Talepleri

Girişimciden projesinin ilerleyişine yönelik olarak ara rapor veya görüşme talep edilebilir.

5. Danışman

Platform tarafından, regülasyon ve ticarileşme aşamasına gelmiş Girişimlere, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu’nda görev yapan ve o alanda uzman bir danışman atanır.

6. Seri A Yatırım Görüşmeleri

Platform yönetimi, proje uzmanları ve girişimcilerin katılacağı basamaklı toplantılar düzenlenir. Toplantılarda projelerin “Seri A Yatırım”a uygunluğu değerlendirilir. Kriterleri taşıyan girişimler ile Seri A Yatırım için görüşmelere başlanır. Görüşmelere Platform da hakem olarak katılır.

FAYDA SAĞLAYICI İÇİN;

1. Kayıt ve İnceleme

Fayda Sağlayıcı profilini düzenledikten sonra platform tarafından incelemesi yapılmaya başlanır.

2. Ziyaret Talepleri

Fayda Sağlayıcının alt yapısı ve sağlık alanlarındaki girişimci portfoyüne göre değerlendirme yapabilmek için toplantı ve saha ziyareti talepleri yapılır.

3. Ziyaret ve Değerlendirme

Platformun kuracağı uzmanlar ve bağımsız ileri seviye startuplardan oluşan bir ekip ile ziyaretler ve değerlendirmeler yapılır.

4. Sisteme Giriş

Fayda Sağlayıcı sisteme dahil edilir ve startup yönlendirmeleri yapılmaya başlar.

5. Rapor Talepleri

Platform ve Fayda Sağlayıcı ile startup takibi ve ihtiyaçları üzerine rapor talepleri ve toplantılar yapılır.

YATIRIMCI İÇİN;

1. Kayıt

Yatırımcı sisteme kayıt yapar.

2. Görüşmeler

Yatırımcı ile Platform arasında görüşmeler yapılılr.

3. Değerlendirme

Yatırımcının ilgi alanları, varsa daha önceden yaptığı yatırımları, gelişimleri veplatformdan talepleri değerlendirilir.

4. Sisteme Giriş

Yatırımcının talebi doğrultusunda platformda görünür ya da saklı olarak sisteme dahil edilir.

5. Raporlama ve Toplantılar

Platformfan taleplerine uygun güncellemeler ile raporlar yatırımcılara sağlanır ve aralıklı toplantılar gerçekleştirilir.

DİKKAT

Kullanıcıların, sorulara titizlikle yanıt vermesi; platformun doğru bir şekilde işlemesi bakımından son derece önemlidir. Girişimcilerin projelerine yönelik sorulara verdikleri yanıtlar sadece Yatırımcılar ve Platform Yöneticileri (TİTCK) tarafından görülebilecektir. Platform aracılığıyla Yatırımcılar ilgilendikleri proje sahipleri ile bir araya getirilecektir.